נחוץ מאוד לעורר על ענין קביעות עיתים לתורה, שדווקא אצל בעלי בתים שיש להם קביעות לדף היומי וכדו' יותר מצוי שמקפידים על קביעות אבל מי שרגיל שכל יומו מלא בתורה ובימים אלו ממעט, לעיתים שוכח שיש חיוב קביעות עיתים על כל איש מישראל בכל מצב וזמן. והוא חיוב יומי כמש"כ הרמב"ם שחייב לקבוע לו זמן לתלמוד תורה ביום ובלילה שנאמר והגית בו יומם ולילה. וכן פסק השו"ע ביור"ד סימן רמ"ו ס"א ובאו"ח סימן קנ"ה ומבואר בסימן רל"ח ס"ב שאם לא הספיק ביום צריך להשלים בלילה. ועצת היצר היא להרחיק את האדם מתלמודו שקנה לו בחודשי הקיץ ולאבדם ממנו, ולהזיק לו בימי אלול הנחמדים, ב'אם תעזבני יום - יומיים אעזבך'.